Personvern
Personvern hos raapluss.no Norseweb AS ORGNR: 929239148
raapluss.no har personvern som en viktig prioritering og derfor følger vi de gjeldene regler når det kommer til behandling av personopplysninger som er gitt i personopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR).
Vi ønsker å følge disse reglene da dette vil gi økt sikkerhet og trygghet for deg som kunde og mottaker av digital korrespondanse.
De nye reglene (GDPR) gjør at du som kunde har oversikt over det som er samlet av informasjon om deg og hva denne informasjonen brukes til.
Hvilken informasjon samles inn?
Informasjon som samles inn om deg gjennom vår Shopify nettbutikk løsning er navn, adresse, telefonnummer, e-post og IP-adresse. Dette samles inn fordi dette er informasjon som trengs for behandling av dine ordre.
I tillegg samler vi inn kjøpshistorikk fra Vigur basert på dine kjøp i nettbutikken gjennom informasjonskapsler. Du kan lese mer om hvilke informasjonskapsler (cookies) som brukes her.
Vi lagrer ikke kortinformasjon i vår nettbutikk og når det kommer til personopplysninger i forbindelse med betaling blir disse tatt hånd om av Stripe, Klarna og Vipps. For mer informasjon om håndtering av personopplysninger som samles inn av Stripe, Klarna og Vipps må du sjekke ut betalingsleverandørens egne nettsider hvor dette er beskrevet.
Hvordan brukes informasjonen som samles inn?
For å kunne gi en forbedret kundereise for våre kunder lagrer vi kjøpshistorikk på vår nettside. Vi lagrer også kundeinformasjon om deg som kunde for å kunne kontakte deg angående en bestilling eller andre behov. Denne informasjonen blir delt med Google og Facebook for at du som kunde skal kunne få best mulig anbefalinger når det kommer til kjøp av produkter.
Vi selger ingen personopplysninger videre til tredjepart og informasjon om deg som kunde blir heller ikke byttet. Relevante opplysninger som må til for å gjennomføre handel blir kun delt mellom betalingsleverandør (Stripe, Klarna og Vipps) og Transportør (Posten/Bring)
Hvordan kan jeg sjekke hva som blir lagret av informasjon og hvordan få dette slettet?
Har du opprettet en kundekonto hos oss vil du finne all informasjon om hvilke informasjon vi har lagret hos oss under fanen «min konto». Ønsker du å slette din kundekonto kan også dette gjøres manuelt og om det skulle være noen vanskeligheter kontaktes kundeservice og dette blir gjort manuelt av oss. Ordrehistorikk vil uansett ikke bli slettet, da dette ligger under bokføringsloven som sier at dette er dokumentasjon vi er pålagt å ha til regnskapet.
Mottar du e-post av oss og ønsker avmelding gjøres dette enkelt nederst til høyre i nyhetsbrevet hvor du trykker på «Avregistrere» Her kan også kundeservice kontaktes og vi kan fjerne deg fra e-postlistene manuelt. Mottar du SMS fra oss, kan du reservere deg mot dette med å følge beskrivelsen for stoppe sms utsendelser som ligger i smsen du har mottatt, eventuelt kontakte kundeservice så vil vi fjerne deg fra våre SMS lister.
- Å velge et utvalg resulterer i en helsideoppdatering.