Retur og bytte

Fraktinformasjon, retur og bytte

Angrerett og retur:
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ved retur må kunden selv dekke returkostnaden.

Når vi mottar produktet, gjennomgår det en grundig kvalitetskontroll i produksjonen. Dette er viktig for oss, vi ønsker å sikre at emballasjen ikke er åpnet, og at innholdet er helt og intakt. Hele prosessen tar vanligvis rundt én uke.

Når vi har bekreftet at produktet oppfyller kravene, blir beløpet refundert til samme konto som ble brukt ved kjøpet. Dersom du ønsker tilbakebetaling til en annen konto, kan du kontakte oss innen 3 dager etter at returen er registrert, så hjelper vi deg gjerne med overføringen.

Vi setter stor pris på forståelsen din, kvalitet og trygghet for våre kunder er alltid vår høyeste prioritet.

Leveringsmetoder:
Leveringstid til din postkasse eller ditt lokale postkontor er normalt 2–5 virkedager etter at du har lagt inn bestillingen. Vi sender pakken din innen 24 timer.
Vi bruker Bring i Posten til å levere pakkene våre – dette er en av de sikreste og raskeste leverandørene i Norge, med mange utleveringssteder.

Pakkesporing:
Når pakken sendes fra raapluss.no, får du en e-post med sporingsnummer slik at du kan følge pakkens fremdrift på www.bring.no.
Du vil også motta SMS og/eller e-post med sporingsnummer og hentekode, som du viser på utleveringsstedet for å hente pakken.
Tips: Last ned Postens sporingsapp – klikk her.

Uavhentet pakke:
Dersom du ikke henter pakken på postkontoret innen hentefristen på 14 dager, returneres den til oss. Vi vil da sende ut en faktura på 250 kr i gebyr for uavhentet pakke. Dette gebyret dekker porto frem og tilbake, samt administrasjonskostnader.
Skulle du av ulike årsaker ikke kunne hente pakken, må du gi oss beskjed, slik at vi kan søke om forlenget hentefrist hos Posten. For å unngå gebyret må du aktivt informere oss dersom du ikke kan hente pakken eller ønsker å avbryte ordren. Passivitet, som fører til at pakken returneres, vil utløse et gebyr på 250 kr for å dekke våre kostnader.

Feil eller mangler:
Dersom du oppdager feil eller mangler ved varen, ta kontakt med oss på support@raapluss.no.